“Bir Hayalimiz Var:Ayasofya’da Sabah Namazı…”

"Bir hayalimiz var: Ayasofya'da sabah namazı" diyerek yola çıktığımız İstanbul gezisi öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizin katılımı ile gerçekleşti.

Ayasofya Camii'nde sabah namazı ile başlayan gezimizde Ayasofya'nın eşsiz mimarisi ve maneviyatı yüreğimize işledi. Amasya'da hafızlığını tamamlayan Ayasofya-i Kebir Cami-i Şerif müezzini İbrahim Çoban, Caminin tarihini ve özelliklerini aktardı.
Daha sonra Yerebatan Sarnıcının gizemini keşfettik. Topkapı Sarayı'nda Türk-İslam tarihinin eşsiz eserlerini ve kutsal emanetleri görme imkanı bulduk. İstanbul Üniversitesini ziyaret ettik ve bölümlerini gezdik. Kahvaltı ve öğle yemeğinde ÖNDER Vakfının misafirhanesinde en güzel şekilde ağırlandık. Eminönü ve Mısır çarşısında gezintimizi yaptıktan sonra ÖNDER vakfının misafirhanesinde akşam yemeğimizi yedik ve dinlendik.

Ertesi gün Panorama 1453 Tarih Müzesinde İstanbul'un fethini muhteşem bir gösteri eşliğinde izledik. Dünyanın 3. en büyük kütüphanesi olan Rami Kütüphanesini ziyaret ettik ve buradaki ortamdan ve sergilenen eserlerden çok etkilendik.
Sırada dünyanın eşsiz güzelliklerine sahip İstanbul'u boğaz turu ile gezmek vardı. Harika manzaranın tadını Üsküdar Belediyesinin çay ve simit ikramıyla çıkardık. Daha sonra Çamlıca Camiini ziyaret ettik ve burada akşam ve yatsı namazlarını eda ettik. Çamlıca tepesinden seyrettiğimiz İstanbul'un güzelliğine bir kez daha hayran kaldık.

Gezinin organizasyonunda ve yürütülmesinde emeği geçen öğretmenlerimiz Arife Çap, Metin Çap, Yüksel Sungur, Nazan Davu ve Nigar Şenay Dikici'ye, müdür yardımcımız Melike Kanoğlu Gürbüz'e her daim desteğini esirgemeyen okul müdürümüz Ahmet Eren'e, AHİMDER başkanı İbrahim Arslan'a, Büyükçekmece Önder Vakfı Misafirhanesi müdüresi Gülay Kılıç'a, Üsküdar Belediyesine, Amasya Belediyesine, araç desteğinden dolayı Amasya Üniversitesine ve geziye vesile olan tüm öğrencilerimize teşekkür ederiz.

28.11.2023 635

28-11-202328-11-202328-11-202328-11-202328-11-202328-11-202328-11-202328-11-202328-11-202328-11-2023